Herontwerp en herpositionering van de wereldwijde Marketing & Sales organisatie, haar processen en systemen

Integratie van separate werkmaatschappijen in één organisatie en verbetering van de besluitvaardigheid en slagvaardigheid. Voorbereiding voor een ERP implementatie.
_______________________________________________________

Positie: Program manager
Tijdsduur: 2 jaar
Bedrijf: Marketing & Sales afdelingen van een chemische proces industrie multinational met een wereldwijde omzet van USD 3 miljard.
Project team met 10 full time project team leden plus 30 ad-hoc & part-time medewerkers

_______________________________________________________

Als onderdeel van het 'Globalisation' programma werden de diverse onafhankelijke M&S afdelingen geïntegreerd in één wereldwijde organisatie, met één serie van eenduidig gedocumenteerde procedures, rollen& verantwoordelijkheden, met als resultaat een consistentere en efficiëntere operatie en een verbeterde besluitvaardigheid en slagvaardigheid. Mondiale afspraken zijn geïmplementeerd over kwesties zoals: bedrijfsprocessen, rollen & verantwoordelijkheden, positionering van producten in de markt, verkoopstrategie en klantenprioriteit, financiële procedures zoals bijvoorbeeld credit control, en een geïntegreerde kwaliteitscontrole & logistieke strategie.

Na herstructurering en herpositionering van de M&S organisatie werd een SAP R/3 gebaseerd ERP systeem geïmplementeerd voor alle transactionele processen, om zo de nieuw geïntroduceerde mondiale M&S benadering te ondersteunen, en om verdere voordelen te behalen van gestroomlijnde bedrijfsprocessen en backoffice operatie. Voor verdere details zie ERP pagina.

> terug

> ga naar de V I S veranderingsmanagement pagina
 
> ga naar de V I S resultaten & referenties pagina