Uitbesteden van niet-kernactiviteiten in ICT & transactie verwerking |
Uitbesteden
van ICT basisfuncties
& verwerken van klantfacturen en overzichten Voordat genoemde project manager betrokken werd bij het uitbestedingstraject van ICT basisfuncties (zoals data centrum, WAN/LAN en helpdesk) en het verwerken van klantenfacturen en overzichten, was dit proces volledig kosten-gedreven: de doelstelling was het minimaliseren van de kosten van uitbesteding, wat leidde tot een slechte prijs/kwaliteit-verhouding, onduidelijke service level overeenkomsten en een slechte betrokkenheid van de leverancier. Door herbevestiging van de functionele eisen en door het implementeren van ondubbelzinnige en meetbare service level overeenkomsten met de leverancier verschoof de aandacht van uitbestedingskosten naar total cost of ownership en naar optimaliseren van de prijs/kwaliteit-verhouding. Hierdoor ging de snelheid en de kwaliteit van levering van de juiste service levels drastisch omhoog terwijl de total cost of ownership sterk afnam. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |