Herontwerp en herpositionering van de wereldwijde Marketing & Sales organisatie, haar processen en systemen |
Integratie
van separate werkmaatschappijen in één organisatie
en verbetering van de besluitvaardigheid en slagvaardigheid. Voorbereiding
voor een ERP implementatie. Als onderdeel van het 'Globalisation' programma werden de diverse onafhankelijke M&S afdelingen geïntegreerd in één wereldwijde organisatie, met één serie van eenduidig gedocumenteerde procedures, rollen& verantwoordelijkheden, met als resultaat een consistentere en efficiëntere operatie en een verbeterde besluitvaardigheid en slagvaardigheid. Mondiale afspraken zijn geïmplementeerd over kwesties zoals: bedrijfsprocessen, rollen & verantwoordelijkheden, positionering van producten in de markt, verkoopstrategie en klantenprioriteit, financiële procedures zoals bijvoorbeeld credit control, en een geïntegreerde kwaliteitscontrole & logistieke strategie. Na herstructurering en herpositionering van de M&S organisatie werd een SAP R/3 gebaseerd ERP systeem geïmplementeerd voor alle transactionele processen, om zo de nieuw geïntroduceerde mondiale M&S benadering te ondersteunen, en om verdere voordelen te behalen van gestroomlijnde bedrijfsprocessen en backoffice operatie. Voor verdere details zie ERP pagina. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |