Uitbesteden van niet-kernactiviteiten in ICT & transactie verwerking

Uitbesteden van ICT basisfuncties & verwerken van klantfacturen en overzichten
_______________________________________________________

Positie: global program manager
Tijdsduur: 9 maanden
Bedrijf: Operationele divisie in Europa / het Verenigd Koninkrijk van een multinationale groothandel in elektrotechnische materialen met vestigingen in Europa, Verenigde Staten en Azië / Pacific. Omzet in Europa is meer dan EUR 4 miljard

10 full time project team leden plus 30 ad-hoc & part-time medewerkers

_______________________________________________________

Voordat genoemde project manager betrokken werd bij het uitbestedingstraject van ICT basisfuncties (zoals data centrum, WAN/LAN en helpdesk) en het verwerken van klantenfacturen en overzichten, was dit proces volledig kosten-gedreven: de doelstelling was het minimaliseren van de kosten van uitbesteding, wat leidde tot een slechte prijs/kwaliteit-verhouding, onduidelijke service level overeenkomsten en een slechte betrokkenheid van de leverancier. Door herbevestiging van de functionele eisen en door het implementeren van ondubbelzinnige en meetbare service level overeenkomsten met de leverancier verschoof de aandacht van uitbestedingskosten naar total cost of ownership en naar optimaliseren van de prijs/kwaliteit-verhouding. Hierdoor ging de snelheid en de kwaliteit van levering van de juiste service levels drastisch omhoog terwijl de total cost of ownership sterk afnam.

> terug

> ga naar de V I S veranderingsmanagement pagina
 
> ga naar de V I S resultaten & referenties pagina