Herstructuring van ICT diensten & service levels

Afstemmen van ICT diensten & service levels met een sterk veranderend zakelijk klimaat
_______________________________________________________

Positie: Senior program manager
Tijdsduur: 1 jaar
Bedrijf: EMEA ICT afdeling (600+ medewerkers) van een mondiale leverancier van communicatie netwerk apparatuur met hoofdkantoor in de VS, ongeveer 100,000 werknemers en ongeveer USD 34 miljard omzet (fiscaal jaar 2000)

Verschillende multi-nationale project teams, met gemiddeld 15 full time project team leden plus 20 ad-hoc & part-time medewerkers
_______________________________________________________

Eindverantwoordelijkheid voor het afstemmen / herstructureren van ICT diensten & & service levels op een sterk veranderend bedrijfsklimaat of zakelijke omgeving, beginnend met een beoordeling van de huidige situatie, het in kaart brengen van huidige ICT diensten & service levels in relatie tot de functionele behoeften van het bedrijf, uitvoeren van een gap analysis, en opstellen, uitvoeren en monitoren van een actieplan.

Voorbeelden:
  • Inkrimpen van ICT kosten met 60% van een Franse business unit zonder de continuiteit van de bedrijfsvoering in gevaar te brengen, door het herijken van functionele eisen, prioritisering van service levels en heronderhandelen van een locale uitbestedingsovereenkomst.
  • Scheiden / ontwarren van ICT diensten en herstellen van gebroken service levels tijdens de spin off van een belangrijke business unit (30% van totale mondiale omzet) zonder onderbreking van service levels naar de operationele organisatie.
  • Herpositioneren van de Europese ICT ofdeling door implementatie van business relation management diensten en het ondersteunen van de uitbesteding van ICT basis taken.

> terug

> ga naar de V I S veranderingsmanagement pagina
 
> ga naar de V I S resultaten & referenties pagina