Afstemmen
van ICT diensten & service levels met een sterk veranderend
zakelijk klimaat
_______________________________________________________
Positie: Senior program manager
Tijdsduur: 1 jaar
Bedrijf: EMEA ICT afdeling (600+ medewerkers) van een mondiale leverancier
van communicatie netwerk apparatuur met hoofdkantoor in de VS, ongeveer
100,000 werknemers en ongeveer USD 34 miljard omzet (fiscaal jaar
2000)
Verschillende multi-nationale project
teams, met gemiddeld 15 full time project team leden plus 20 ad-hoc
& part-time medewerkers
_______________________________________________________
Eindverantwoordelijkheid voor het afstemmen / herstructureren
van ICT diensten & & service levels op een sterk veranderend
bedrijfsklimaat of zakelijke omgeving, beginnend met een beoordeling
van de huidige situatie, het in kaart brengen van huidige ICT diensten
& service levels in relatie tot de functionele behoeften van
het bedrijf, uitvoeren van een gap analysis, en opstellen,
uitvoeren en monitoren van een actieplan.
Voorbeelden:
- Inkrimpen van ICT kosten met 60% van een Franse business unit zonder
de continuiteit van de bedrijfsvoering in gevaar te brengen, door
het herijken van functionele eisen, prioritisering van service levels
en heronderhandelen van een locale uitbestedingsovereenkomst.
- Scheiden / ontwarren van ICT diensten en herstellen van gebroken
service levels tijdens de spin off van een belangrijke
business unit (30% van totale mondiale omzet) zonder onderbreking
van service levels naar de operationele organisatie.
- Herpositioneren van de Europese ICT ofdeling door implementatie
van business relation management diensten en het ondersteunen
van de uitbesteding van ICT basis taken.
> terug
|